Het imago van Zuid-Holland werd in 2025 onder de provinciebewoners vooral gevormd door de drie beeldbepalende organisaties Diergaarde Blijdorp, Pathé en Feyenoord. Deze merken bepalen in hoge mate hoe Zuid-Hollanders naar hun eigen vrijetijdsaanbod kijken. Opvallend is dat Avifauna uit de top 10 van meest geliefde, Zuid-Hollandse vrijetijdsorganisaties is verdwenen. De resultaten komen uit het jaarlijkse Vrije Tijd Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, waarvoor sinds 2006 in totaal 195.000 Nederlanders zijn ondervraagd.
Vorig jaar stond Avifauna nog op tien. In 2025 zakte het vogelpark naar plaats dertien, na de Wereldhavendagen en Zomercarnaval Rotterdam. Volgens merkadviseur Hendrik Beerda is de daling geen verrassing: ‘Merken moeten voortdurend actief zijn, vernieuwen en het hele jaar door in beeld blijven. Zonder deze reuring vervaagt een merk razendsnel in het hoofd van het publiek.’ Dankzij de afgenomen zichtbaarheid van Avifauna is Luxor Theater Rotterdam teruggekeerd in de Zuid-Hollandse vrije tijd top 10.
De bijzondere waarde van de top drie van Zuid-Hollandse vrijetijdsorganisaties wordt pas echt duidelijk bij een vergelijking met Noord-Holland, waar de bevolking het meest tevreden is over het vrijetijdsaanbod. Diergaarde Blijdorp is onder Zuid-Hollanders net zo geliefd als Artis bij Noord-Hollanders. En de Zuid-Hollandse verbondenheid met Pathé en Feyenoord ligt op een vergelijkbaar niveau als die met het Van Gogh Museum en de Johan Cruijff ArenA in Noord-Holland.
Voor de totale Nederlandse bevolking is Madurodam dé Zuid-Hollandse icoon, gevolgd door Ahoy, Feyenoord en Diergaarde Blijdorp.